12 oktober 2014

Livet rullar på

Livet rullar på i 180 och jag hänger inte riktigt med och för att ha en chans att hinna med så har bloggen prioriterats bort. Sedan senaste inlägget har det hänt en hel del.

Jag jobbar för fullt och nu när hösten och mörkret kommer känner jag mig allt mer trött på eftermiddagarna och kvällarna så den riktiga motivationen till träning har inte riktigt funnits där. För att råda bot på det så är jag numera medlem i GOIF Tjalve. Fördelen med att tillhöra en löparklubb är många men främst så gick jag med för att få bra sällskap på långpassen och för att få mera kvalitet i intervallpassen, jag känner att det var ett naturligt steg om jag ska fortsätta utvecklas. Under den kalla årstiden har jag dessutom fördelen att få vara med och träna inomhus i Stadium Arena.

Söndagar innebär långdistans och idag var vi ett tappert gäng som trotsade regnet och gav oss ut på 18km traillöpning över stock och sten i skogarna runt Jursla.


 Från nu är det hög prio att hitta en bra form för nu väntar en vecka med träning och sedan tävling tre helger på rad med störst fokus på Seedningsloppet till Göteborgsvarvet som går den 8 november på Bråvalla flygfält i Norrköping.

Men innan höstens tävlingsperiod drar igång så väntar först en vecka med jobb och sedan en weekend i Stockholm med bl.a. ett besök på Skansen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar