28 augusti 2014

Tjurruset och förhoppningsvis formen närmar sig

Den 13 september går Tjurruset "originalet" i Karlstad av stapeln och jag ska stå på startlinjen ihop med 3000 andra. Nytt för i år är att man har delat in starten i flera grupper efter seedningsresultat och jag står i den första startgruppen med förhoppning om en bra placering.

En bild från starten 2013
 För att komma så väl förberedd som möjligt inför den leriga utmaningen har jag tränat mera terräng än vanligt och förra veckans tuffa backpass i Yxbacken var ett av dessa. Jag har också lagt in två morgonpass denna vecka för att få ihop livspusslet med familj. Igår kväll körde jag 2*5km i motionsspåret med ett positivt resultat så det börjar kännas bra, nu är det bara att träna på och satsa hårt inför höstens lopp.

Nu är det bara tre dagar kvar av min semester och på måndag börjar jobbet igen, vilket innebär mera planering för att få till träningen.

Två bilder från 2013
Efter förra veckans skoskav i av nya skorna bestämde jag mig för att byta ut de skorna mot ett par andra, detta på nöjdkund garanti som affären erbjöd i samband med köp. Man får springa i skorna i 30 dagar och är man inte nöjd så får man byta mot ett par andra. Jag bytte till ett par Nike Lunarglide, ett par skor som jag förhoppningsvis blir nöjd med och som jag tänkt använda som snabb/tävlingssko.


I veckan har jag varit i kontakt med en löparklubb för att kunna utveckla min träning och jag hoppas snart kunna komma och provträna med dom. Just nu känns det som min nivå har avstannat lite men med en klubb som hjälp hoppas jag kunna nå nya nivåer och få inspiration till att försätta träna under vinterns mörka månader.


Så här lerigt var tjurruset 2013 och jag har en känsla av att efter de senaste regnen kommer det vara ännu leriga i år

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar