10 oktober 2013

Träning i backe

Varje onsdag är jag med och tränar löpning med Naturkicken i folkparken i Norrköping. Vi har tränat sedan i våras och första veckorna var det gratis "prova på", då var vi uppemot 25 personer på varje pass men när man var tvungen att köpa träningskort sjönk antalet deltagare drastiskt och denna vecka var vi tre starka individer som kämpade.

Veckans pass var inte som jag trodde, jag var förberedd på långa intervaller men det visade sig att jag låg en vecka före i schemat. Passet denna vecka bestod av träning i backe, andra gången denna vecka för mig då jag körde ett pass i söndags med. Efter uppvärmning och lite tänjning av musklerna satte vi fart uppåt med:
* Utfallssteg
* Löpning baklänges
* Grodhopp
* Ruscher

Det blev ett skönt pass med bra energi och pigga ben, kroppen känns bra och svarar bra på träningen vilket känns bra med tanke på höstmilen den 20 oktober. Det blir troligen det sista loppet denna säsong och jag hoppas kunna prestera ett bra resultat då.


Rösta på mitt bidrag!
Glöm nu inte att rösta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar