6 oktober 2013

Tiden räcker inte till

Med familj, jobb, träning och allt annat som hör livet och vardagen till är det svårt att få tid över till bloggande så jag hoppas ni har översikt med att bloggen inte uppdateras allt för ofta.

Förra veckan var full med jobb så helgen har mest gått åt till vila och återhämtning känns det som.

I fredags blev jag bjuden på en god trerätters middag som Helen gjort till mig, vi brukar göra det till varandra lite då och då för att förgylla vardagen. 
Jag blev bjuden på denna meny:
* Avokado med chilimarinerade räkor
* Fisk-och skaldjurssoppa med hembakad surdegsbaguette
* chokladpannacotta

Igår ville inte jag vara sämre så efter lite fix hemma så ställde jag mig vid grytorna och tillagade följande meny:
* Örtstekt karré med klyftpotatis, rödvinssås, chili-vitlökscreme samt smörstekta champinjoner.
* Tiramisu med en liten grappa

Tiramisu, en Italiensk klassiker


Idag var vi till IKEA för att köpa lite småsaker till hemmet och så behövde minstingen i familjen påfyllning i sin garderob så lite kläder till henne köptes också. 

Innan mörkret lagt sig har jag även hunnit med ett skönt träningspass ute i naturen, Idag var det löpstyrka/ löpteknik i backe som gällde. Vi har en "fin" backe i elljusspåret där nedanstående övningar genomfördes i fyra varv.
- Utfallssteg/ hjulsteg, 110m
- Baklängeslöpning, 110m
- Skridskohopp, 110m
- Rusch till toppen, 250m

Efter sista ruschen upp så sprutade mjölksyra ur öronen och nedjogg hem blev en lugn och skön avslutning på passet. Även om energin inte var på topp är jag nöjd med passet och jag hoppas det kommer kännas i benen imorgon.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar