15 oktober 2013

Förberedelser

För att klara vardagen med alla uppgifter jag ställs inför gäller det att vara förberedd, att vara förberedd är A och O och jag försöker vara så förberedd det går inför det jag ska göra.

Just förberedelser är något jag har tagit till mig från den tiden då jag jobbade inom restaurangbranchen där allt handlade om förberedelser, "mice en place" som betyder var sak på sin plats. Nu ser mina förberedelser lite annorlunda ut men de känns lika viktiga.

Jag förbereder mig inför morgondagen genom att kvällen innan:
* Bre smörgåsar att ta med till frukost, som äts på jobbet.
* Se till att hänga fram kläder som ska användas dagen efter.
* Packa väskan med det som ska med.
* Packa träningskläder om jag veta att jag ska träna direkt efter jobbet

Andra förberedelser jag anser vara viktiga är:
* Att förbereda kroppen inför träning genom att värma upp.
* Att förbereda kroppen inför tävling genom att träna
* Att vara mentalt förberedd inför tävlingar genom att läsa på start PM, kolla karta mm i god tid innan.
* Att se till att äta och dricka ordentligt innan fysisk aktivitet

Nu ligger mycket fokus på förbereder inför höstmilen som är på söndag och imorgon är det sista träningspasset innan det är dags. Passet imorgon kommer bli intervaller där fokus ligger på att just förbereda kroppen inför tävling.

Det börjar snart även att bli dags att förbereda sig inför en kallare årstid, detta genom att plocka fram varmare kläder, byta däck på bilen mm.

Hur ser du på förberedelser och vad betyder ordet förberedelser för dig?

Ett tydligt exempel på missad förberedelse var idag när jag skulle duscha, jag glömmer att titta så det finns en torr handduk att torka mig med. Konsekvensen av detta misstag innebar att jag fick torka mig med en blöt handduk.



Stadsloppet i Norrköping tidigare i år där jag var väl förberedd

Rösta på mitt bidrag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar