11 september 2013

Sista passet

Så var det åter ett sista pass innan tävling..

Dagens pass blev intervaller 5*3min:2min i ett behagligt tempo runt strömmen i Norrköping, en fin sträcka som utnyttjas av många löpare. Benen och kroppen kändes bra. Det är med glädje jag ser fram emot lördagens lopp, det kommer bli en rolig och skitig eftermiddag i skogen.

Efter mitt pass var det dags för F 9 år att springa NT-knatet 1km. Det var en laddad F som ställde sig på startlinjen och innan loppet utspelade sig följande dialog.
F -Hur vet jag vart jag ska springa?
Jag -Följ efter de andra så löser det sig
F -Men jag ska ju vara först!
Snacka om vinnarskalle.
Det gick bra för henne men hon hade några löpare framför sig.

Nu är det som vanligt vila och mat som gäller inför lördag. För optimala förberedelser så åker vi till Karlstad redan på fredag och resan blir premiärtur med nya husvagnen.

Klockan 14:00 på lördag smäller det och det lär smälla ordentligt enligt Tjurrusets hemsida. Heja på lag "Pamplona Kamikaze 2.0"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar