1 september 2013

Cykling->löpning->cykling

Med 2 veckor kvar till "Årets skitigaste löparfest" tjurruset är det nu hög tid att trappa upp träningen. 

Igår gav jag mig iväg på ett bra pass innehållande både löpning och cykling.

Jag inledde med att cykla 7km till lilla älgsjön, en sträcka med mycket uppför. Detta blev en bra uppvärmning inför kommande löpning. 

Löpningen bestod av 12km terräng med varierande svårighetsgrad, på stigar, över stockar och stenar genom kärr och på grusvägar. Detta var bara en förvarning över hur tjurruset blir. 

Direkt efter avslutad löpning satte jag mig åter på cykeln för att cykla de 7km hem. Som tur var så gick det mestadels nedför för mina ben var bra sega efter löpningen. 

Total träningstid blev 1 timme och 28 minuter med en distans på 26km.

Lördagskvällen avslutades med grillad kyckling och ett glas rött.

Idag fick det bli vilodag från träningen  och så firade vi barnen som snart fyller år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar