14 augusti 2013

Genrep

Idag genomfördes sista träningspasset inför Norrköpings stadslopp, ett pass på 5,7km i 4:01/km fart. 

Mitt stora mål just nu är att klara av att springa 1 mil under 40min dvs en fart under 4:00/km. Detta mål lär bli svårt att uppnå på lördag men jag är i valet och kvalet om jag ska ge det en chans. Risken är att om jag går ut i det tempot kroknar på slutet och inte alls orkar men det är kanske en chansning jag måste ta.

Fr.o.m. nu är det vila, äta, dricka och mental uppladdning som gäller. Jag kommer strunta i alla de kostråd som finns och kommer äta och dricka det som känns bra för stunden, det ända är att jag ska se till att få i mig tillräckligt mycket av allt genom att äta bra lunch (ett mål som jag inland slarvar med). 

Är ni i Norrköping på lördag så kom gärna och stötta oss alla som springer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar