22 augusti 2013

Dagen som gått

Efter bara tre dagar på förskola är det dags för vab..

Inatt vaknade Mathilda och var ledsen, vilket inte var så konstigt när vi kände hur varm hon var. Har man feber får man ligga i mammas och pappas säng vilket innebar att vår sömn inte blev den bästa då hon snurrade och styrde och ville inte alls ligga stilla, till slut var jag tvungen att gå ner och lägga på mig soffan för att försöka få någon timme sömn innan klockan skulle ringa 05:00.

Som tur var blev det en lugn dag på jobbet, till skillnad från resten av veckan som har varit mer eller mindre kaos med långa dagar.

Efter 8 timmar jobb mestadels i bil så kände jag att jag var i behov att ta tag i löpningen och ge mig ut på att pass. Benen kändes OK efter lördagens urladdning så det blev ett pass på 9,5km där jag mitt i passet fick in lite backintervall. I elljusspåret hemma finns en lång seg backe som jag gav mig i kast med. Efter 8 ggr upp och ner sprutade mjölksyran i benen och det var lagom att jogga de 3km hem.

Efter dusch och middag så är det nu tid att varva ned för imorgon ringer klockan åter 05:00, dock ska jag bara jobba halvdag för sedan blir det att vara hemma med sjukt barn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar