31 juli 2013

Mot Norrköpings stadslopp

Klockan 13:00 den 17 augusti går starten i Norrköpings stadslopp och då ska jag stå taggad på startlinjen för att förhoppningsvis göra mitt livs 10km lopp.

Jag har förberedd mig bra enligt mig och redan i våras krossade jag mitt gamla rekord på 5km när jag sprang grabbhalvan på 18:06. Under sommaren har jag tränat på bra men senaste tiden har känts segt med tunga ben och jag har börjat fundera på hur stadsloppet ska gå. I måndags började jag också att åter jobba heltid efter 6 veckor semester. Jag kliver numera upp 05:00 så jag var orolig att tröttheten skulle påverka min träning negativt men än så länge har det gått bra och idag gav jag mig ut på en löpning efter jobbet. 

Jag kände mig till en början trött men efter någon km släppte allt och det var längesedan löpningen flöt på så lätt, kilometer efter kilometer tickade på i 8,5km och jag höll ett stadigt tempo på runt 4min/km vilket är snabbt för att vara jag. Nu känns det genast bättre och jag hoppas kunna träna på bra de närmaste 2 veckorna med fokus på intervaller för att få upp tempot.

Den den 17 augusti gäller det......                       

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar