29 juli 2013

Lätt att träna

Kom inte och säg att träning är krångligt, dyrt och tidskrävande....
OK, ska man ta sig till gymmet som ligger en bit hemifrån och där ha ett medlemskap så kan jag köpa det resonemanget. Men det ända som krävs för att genomföra ett träningspass är din egen kropp, och den har du alltid med dig. Här hemma har vi tillverkat ett eget TRX band för att göra träningen ännu mera effektiv.

Idag fick jag till ett riktigt bra träningspass på 50 minuter hemma i min egen trädgård, detta medans jag hade tre barn att ta hand om. Jag genomförde 35 minuter varierad styrketräning och 15 minuter tabata. Tabata innebär att man genomför övningar i ett högt tempo under 20 sekunder för att sedan vila 10 sekunder.

Exempel på övningar man kan utföra utan redskap är:

  • Situps
  • Armhävningar
  • Utfall
  • Upphopp
  • Step up
  • Plankan
Detta är bara några exempel och det ända som sätter stopp för flera övningar är fantasin.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar