28 juli 2013

Kolmårdesleden

Idag var det åter dags för att ta på träningskläderna och ge sig ut på ett pass.
Jag visste inte riktigt hur, var eller vad jag var sugen på att springa så jag gav mig ut på måfå.

Efter en stund så dyker pilen som markerar Krokeksleden upp och där viker jag in, leden går genom nästintill obanad terräng på små skogsstigar, genom ängar, på spångar, genom kohagar och över åkrar. Inte det bästa alternativet med tanke på att jag sprang i shorts och leden var väldigt dåligt underhållen och snårig med högt gräs och brännässlor på vissa partier. Passet bjöd på underhållande löpning med hög intensitet och efter varje nedförslöpa vände jag och gjorde en snabb rusch upp.

Hemma så stannar jag klockan på ca.30 minuter och jag har då sprungit 5,4km, denna info tar jag med en nypa salt då GPS.en har svårt att hitta satelliter i tät skog. Hur som helst så blev det ett skönt, svettigt och underhållande pass.

Nu är det tack och godnatt för imorgon ska jag efter sex veckors ledighet åter börja jobba.



Imorgon är det åter vardag 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar