15 juli 2014

Omstart

Efter förra lördagens mer eller mindre misslyckade lopp tog jag en vecka helt fri från träning. Jag kände att det var behövligt både för benen och ett trött huvudet, båda kändes jättesega under loppet. 

Efter en veckas uppehåll känns benen inte helt 100 men nu är det dags för en omstart. 

Jag går nu in i en ny fas där jag ska bygga upp kroppen inför höstens terränglopp. Detta kommer jag göra genom att lägga mycket fokus på att samla kilometer och det kommer till största delen bli i terrängspåren runt om i Kolmården. Jag ska även försöka få in några hårda backpass i Yxbacken för att bygga upp den tuffhet som kommer krävas för att lyckas. 

Jag inledde idag med 7 kilometer i OK Kolmårdens spår så nu är jag på gång och hoppas kunna njuta av mycket fin terränglöpning de närmaste månaderna. 

Vad höstens utmaningar består av kommer jag dela med mig av senare. 


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar