7 januari 2014

Super 300

Jag tänkte skriva några rader om ett träningspass jag blev inbjuden till i söndags.

Söndagen skulle bli en vilodag från träningen. Tanken var att vara hemma och ta det lugnt med minsta tjejen medans Helen tog med de andra barnen på bio. Det blev det ändring på när de dök upp en inbjudan på facebook om ett träningspass i Krokek, passet hade de döp till super300 och jag visste inte riktigt vad det innebar mera än att man skulle bli trött. Efter lite övervägande så bestämde jag mig för att prova och när de andra kom hem från bion tog jag på mig träningskläderna och begav mig till samlingsplatsen.

Jag var lite nervös inför vad som väntade då jag varken kände till passet eller någon av de övriga deltagarna och inte heller vilken nivå passet låg på. När tiden för start var inne hade det samlats 8 träningssugna människor på parkeringen och de gick igenom passet. Passet var en form av intervaller där de lagt in en styrkestation mellan löpningarna, alla skulle kunna köra i sitt eget tempo och så länge man orkade. Målet var att alla skulle genomföra minst 5 varv enligt nedan.

1,7km löpning
15*situps
15*ryggresningar
14*armhävningar i trapp med spindelgång
20*utfall
10*burpee
10*benböj

1a varvet gick relativt lugnt och det blev lite av en uppvärmning där jag lärde mig slingan. När första varvet var genomfört och allt kändes bra bestämde jag mig för att öka lite i löpningen, tyvärr var det ingen annan som orkade hänga på så jag fick mer eller mindre köra passet på egen hand. Jag hade ett skönt flyt och efter det 5e varvet så bestämde jag mig för att köra ytterligare ett varv och lagom när jag var klar med mitt sjätte varv så hade övriga gruppen precis avslutat sitt 5e så vi bestämde oss för att köra lite gemensam nedjogg innan vi skildes åt.

Detta blev ett bra träningspass som åter visar att det går att träna tillsammans fast man ligger på olika nivåer.

Totalt 6 varv:
1h och 28 min träning
12km löpning ink 2km nedjogg
90*situps
90*ryggresningar
84*armhävningar
120*utfall
60*burpee
60*benböj




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar