11 december 2013

Back On Track

Helt plötsligt fick jag en ledig dag mitt i veckan, resultatet av hårt arbete med mycket komptid att ta ut.

Efter två veckor av frivilligt och ofrivillig vila från träning kände jag mig idag redo att ge mig ut på ett pass.

Anledningen till vilan har berott på flera saker, jag åkte på en förskylning och har sedan dess känt mig allmänt matt och orkeslös. Snön som kom gjorde också att latmasken kröp fram.

Men idag var det alltså åter dags. Jag hade inga förväntningar på passet förutom att jag skulle springa minst 5km och njuta av att åter träna.

Dagens målsättning nåddes med råge och jag verkligen njöt av de 6km som jag fick ihop, jag sprang med ett leende på läpparna. Inte nog med att jag njöt av passet, det visade sig även att jag orkade hålla ett bra tempo och inte tappat allt för mycket under de 2 veckorna i soffan.

Nu är det bara att köra på mot 2014 där nya utmaningar och mål väntar.

Första utmaningen är öppet spår den 23 februari och sedan följer Göteborgsvarvets seedningslopp på Mantorp park i början av mars.

Att ha mål är motivation till att träna.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar