6 november 2013

Ny inspiration

Länge har jag gått och funderat på att införskaffa mig ett par trailskor till min samling träningskläder. Samtidigt som jag varit sugen på att köpa ett par har jag tänkt varför ska jag köpa ett par, jag har klarat mig bra hittills mina vanliga löparskor Nike Lunareclipse. 

Efter senaste leriga passet i Yxbacken insåg jag klart fördelarna med ett par rejäla trailskor, medan jag halkade runt i leran så tuggade de som hade rejäla skor med grovt mönster på uppåt.

Igår när jag besökte den nyöppnade butiken XXL sport i Norrköping för att köpa vinterskor till barnen "råkade" jag fastna vid hyllan för terrängskor och efter lite provande hit och dit blev valet inte så svårt, jag fastnade för ett par Inov-8. 
De satt bra, hade ordentligt mönster och kändes riktig sköna att springa i.

Idag var det premiär och efter 9,5km på varierande underlag är jag mer än nöjd med skorna. Jag hoppas kunna testa de på riktigt i branta Yxbacken innan snön kommer.

Med nya skor på fötterna har jag fått ny energi till att fortsätta  träna.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar