3 maj 2014

Det närmar sig

Nu är det bara 14 dagar kvar till Göteborgsvarvet 2014..

Träningen har efter senaste förkylningsuppehållet för två veckor sedan rullat på riktig bra och jag håller min plan som jag tänkt trots att veckorna med helgdagar blir lite speciella på mitt jobb då vi får jobba extra dagarna innan och efter.

Idag fick vi barnvakt av svärmor och det utnyttjades så jag fick ihop ett långpass på 19 km ihop med sambon Helen, passet gick på fina skogsvägar runt Kolmården och längsmed bråviken.

Denna vecka har sett ut enligt nedan:
Måndag: Vila
Tisdag: Distans 4 km + korta intervaller, 16*30 sek-30 sek
Onsdag: Vila
Torsdag: 3*10 min tröskel
Fredag: Distans 4 km + 20 min löpskolning, stryka
Lördag: Långpass 19 km

Vy över dagens pass som landade på 19 kilometer

Nästa vecka ser ut ungefär som ovan, fokus ligger på snabbhet. Sista veckan innan start blir en lugn vecka med ett intervallpass i början av veckan och ett lugnare distanspass dagarna innan start med någon kilometer i tänkt tävlingsfart, 4:15/km

Allt detta för komma så väl förberedd det bara går till starten i Göteborg den 17 maj.

Mot sub90!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar