9 juli 2013

Ny dag Ny träningsvärk

Efter att jag kom hem från söndagens löpning insåg jag att det måste ske en förändring i min träning om jag ska kunna bli snabbare och bättre under längre lopp, 10km->.

Jag har inga problem med konditionen när det gäller löpning men däremot är det benen som börjar ta slut efter ca 8km när jag håller "bra" tempo.

Efter lite tips och råd inser jag att mera intervaller och styrkepass måste in i träningen för att jag ska kunna uppnå mina mål.

Så igår blev det till att plocka fram TRX band och leta upp bra benövningar att köra hemma på gräsmattan, och detta lyckades jag tydligen med då jag idag vaknar upp med träningsvärk och möra ben.

Mina mål 2013 är:
Ett bra resultat i Norrköpings stadslopp
Att slå fjolårets tid i tjurruset (Karlstad)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar